Renovace tlumičů


Renovace tlumičů – záruka pohodlné jízdy

Jakmile vyjedete s motorkou do terénu, máte pocit, že váš stroj nereaguje tak, jak od něho očekáváte? Zadní kolo vám odskakuje od každé díry a i na silnici se stroj v zatáčkách „žvejká“? Zdá se vám, že je při jízdě moc „tvrdý“ nebo naopak příliš „měkký“? Pak jsou určitě v nepořádku tlumiče.

p2250092 p2250090 DSC_0006

Tlumiče mají určitou životnost, nebudou vždy stejné jako na začátku. Olejová náplň časem ztrácí svoje vlastnosti, dostávají se do ní různé oděrky a vzduch. Ale nemusí jít vždy o závadu. Tlumiče jsou jen jinak nastaveny. Například japonské stroje počítají s nižší váhou jezdce, kdežto u nás musíme pérování přizpůsobit vyšší hmotnosti. Tlumiče se nastavují také podle toho, v jakém terénu nejčastěji jezdíte. Například pro ježdění na písčitém či bahnitém podkladu je lepší nastavení „natvrdo“, kdežto na pevném či kamenitém povrchu je vhodné nastavení „naměkko“, protože kolo se více „přilepí“ na zem a snaží se povrch kopírovat.

Nenechte si zadní kolo „kopat do zadku“

Ve správné opravně motocyklů stačí vysvětlit, jaké pocity při jízdě máte, a technik bude hned vědět, v čem je problém. Když vám budou řídítka „mlátit do rukou“, zadní kolo „kopat do zadku“, bude potřeba snížit kompresi. Když budou přední vidlice „chodit po dorazech“, a stroj se v zatáčkách „žvejká“, je nutné kompresi přidat. Někdy u obou tlumičů.

 

Někdy stačí tlumiče seřídit, vyměnit péra za silnější, ale pokud už se strojem delší dobu jezdíte, vyplatí se renovace tlumičů. Většinou stačí tlumiče vyčistit, vyleštit pístnici, přetěsnit a vyměnit olej. Poté se stroj přesně nastaví na váhu jezdce a styl jízdy. V rámci opravy dokážeme upravit stroj tak, aby vyhovoval vaší výšce. V takovém případě se zvýší či sníží centrál přímo v tlumiči.

O své tlumiče pečujte

Rozhodně nečekejte na to, až vám tlumiče vytečou. To už je na opravu pozdě, nestačí jen renovace tlumičů. Zničí se totiž centrál a tlumič se musí kompletně vyměnit. U složitějších tlumičů u zadního pérování určených pro ježdění na silnicích výrobce prohlašuje, že při poškození se musí celý tlumič vyměnit. Prý je jen na jedno použití. Ale není to tak docela pravda. Vše se dá opravit. Vymění se jen části, které nelze rozebrat a tlumič se přetěsní. Zvládne pak i další opravy.

DSC_0009 DSC_0003

 

Pečujte o své pérování, jen tak si dopřejete perfektní a bezpečnou jízdu.

Provádíme renovace motocyklových a čtyřkolkových tlumičů všech značek.

Případné dotazy a požadavky můžete zasílat na email:servis-motocentrum@pel.cz nebo telefonu 723 922 939 – Petr Studený

Komentáře

  1. Kindl Červenec 13 v 6:11 pm

    Dobrý den
    Měl bych jen dotaz zda by jste dokázali opravit tlumiče od výrobce FK. Jedná se ovýškově stavitelné tlumiče na Bmw e39. Dnes jsem zjistil, že je jeden přední tlumič vyteklý. Nevím zda se dají opravit.

    Děkuji Kindl

    • tomasstudeny@centrum.cz Červenec 27 v 1:28 pm

      Dobrý den, bohužel na automobily se renovací tlumičů nezabýváme.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Jméno *
Email *
www

Solve : *
15 − 12 =